Monday, December 6, 2010

~maal hijrah~

salam,

'alhamdulillah,syukur ke hadrat ilahi kerana masih membenarkan aku mengambil nafas milik-NYA dan hidup di atas hak-NYA!'

lepas maghrib tadi,alhamdulillah tahun hijrah baru telah bermula so saye kt sini nak mengucapkan selamat maal hijrah kepada semua umat muslim di seluruh dnia khususnya kepada family saye yg jauh d mata dkat d hati, kawan-kawan saye dan juga y terlintas membaca ucapan saye ne. insyallah moga-moga tahun baru ini memberi peluang kepada kite untuk menambahkan lagi pengabdian kite kepada ALLAH. penuhilah hari ini dengan zikrullah dan selawat ke atas junjungan mulia nabi Muhammad s.a.w.



Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

Semoga Allah senantiasa melimpahkan rahmat dan keselamatan kepada junjungan kami Nabi Muhammad SAW, beserta keluarga dan sahabatnya.

Ya Allah Engkaulah Yang Abadi, Dahulu, lagi Awal. Dan hanya kepada anugerah-Mu yang Agung dan Kedermawanan-Mu tempat bergantung.

Dan ini tahun baru benar-benar telah datang. Kami memohon kepada-Mu perlindungan dalam tahun ini dari (godaan) setan, kekasih-kekasihnya dan bala tentaranya. Dan kami memohon pertolongan untuk mengalahkan hawa nafsu amarah yang mengajak pada kejahatan,agar kami sibuk melakukan amal yang dapat mendekatkan diri kami kepada-Mu wahai Dzat yang memiliki Keagungan dan Kemuliaan. Semoga Allah senantiasa melimpahkan rahmat dan keselamatan kepada junjungan kami Nabi Muhammad SAW, Nabi yang ummi dan ke atas para keluarga dan sahabatnya.






++im currently grooving with:al-ajiba-maal hijrah++

No comments: